söndag 21 oktober 2012

Sommar igen

Idag ringde klockan redan 05,15 för jag skulle åka och fotografera i Danmark, Klampenborg eller som de flesta kallar det Bakken. Mörkt som natten var det och jag tror att det var max 10 bilar på motorvägen till Helsingborg. När jag kom upp till Helsingborg och skulle ta färjan över till Helsingör hamnade jag på HH Ferrys båt det var inte den roligaste båten att åka. Trots att det var lite folk så var det trångt och bökigt när jag skulle köpa frukost. Väl framme så blev det ca 3 mil på Strandvejen med massor av fantastiska hus på båda sidor, det ena mer påkostat än det andra.
Det började ljusna och jag parkerade nära Klampenborgs station och började gå in mot parken, efter att ha passerat grindarna och gått ca 100m så kom den första hjorten vandrande på gångstigen. Det blev en härlig runda på ca 6,5km i tunna dimmslöjor med solen som gick upp och såg till att det blev lite rörelse i skogen.



Jag tog ett varv inne på nöjesfältet Bakken och såg alla vinterstängda atraktionerna, tyst var det att gå där ensam i gångarna, brukar vara mer folk och rörelse när det är sommar och allt är öppet.

Vid lunchtid så var solen högt på himmeln och termometern visade 18 grader, vilket är ganska högt med tanke på att det är den 20 oktober, men härligt var det. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar