fredag 24 augusti 2012

Mörrumsån i vårsolen

Klockan blev mycket på fredagskvällen då jag var inbjuden till billjardtournering med mina arbetskamrater.
När sedan klockan ringde 04,45 på lördagsmorgonen var jag inte den piggaste mäniskan i byn. Det var bara att kliva upp och lasta ut min kamera och lite mat för att sedan åka till Mörrumsån. det blev lite vandringar upp och ner längs ån under en helt underbar dag, klarblå himmel utan ett moln. Jag såg dock inte en enda som fick napp, men en vacker natur gjorde dagen hellyckad.




På söndagen så var det ju tid att “framkalla” alla bilderna från lördagen, men vem kan sitta nere i en källare när vårsolen värmer. På med kameraryggsäcken och ut i naturen. Häckebergaslott stod som stopp nr. 1 på färden, där blev det lite bilder på gäss och andra fåglar. Jag träffade en kompis där som också plåtade där. Vi kom fram till att vi ville vidga vyerna lite och satte iväg till lite nya platser. Sturup Raceway blev nästa stopp. Det var körning med motorcyklar och det gick undan och var inte det enklaste att få med på bild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar